keskiviikko 19. maaliskuuta 2014

VERKKOKAUPPASANASTO

Display-mainonta =  Yksi tunnetuimpia ja vanhimpia netin mainoskeinoja. (bannerit)

Re-targetointi = bannereiden kohdentamista oikeista asioista omalle kohdalle

Konversio =  tiedoston muuttamista sopivammaksi tai toiseen käyttötarkoitukseen

Landing-page = yksittäinen nettisivu mikä tulee esille kun käytät optimoitua hakukonetta.

CTR-% = Click Through Rate = Osoittaa nettimainoskampanjan onnistuneisuutta tietyllä nettisivulla ja sähköpostimainonnalla. (näyttää henkilöiden lukumäärän jotka klikkaavat linkkiä joka johtaa sivulle)

Transaktio = yhtenä toimenpiteenä suoritettu hakujen ja tallennusten sarja, jossa jonkin osan epäonnistuessa koko tapahtumasarja peruutetaan

CPC-hinta = hinta per klikkaus on hinnoittelumalli, jota käytetään esim. hakukeinomainonassa ja muussa netin mainonnassa. Termillä tarkoitetaan hintaa jonka maksat yhdestä klikkauksesta mainokseesi.

Meta-avainsanat = yksi väärinkäytetyimmistä komennoista web suunnittelun ja katukoneoptimoinnin maailmassa. Sen sisälle on yritetty tunkea kaikkea mahdollista paremman hakukonesijoituksen toivossa.

Meta-kuvaus = alkuperäinen tarkoitus oli auttaa hakukoneita luokittelemaan sivuja ja tuottamaan informaatiota sivulle jotka olivat grafiikkapainotteista.

Blogi = Web Log = Verkkosivu johon yksi tai useampi kirjoittaa (bloggari). Blogissa julkaistaan tekstiä, kuvia , videoita ja ääniä. Yleensä bloggaaja kirjoittaa päiväkirjaa muille ihmisille näytettäväksi.

SEM = Search Engine Marketing = nettimarkkinointia jonka avulla nettisivut saavat näkyvyyttä hakujärjestelmissä.



SEO = Search Engine Optimization = toimenpiteitä joilla pyritään parantamaan verkkosivun/verkkosivuston sijoituksia hakukoneiden hakutulosten luettelossa tiettyjen hakusanoja käyttäessä.


Post-click marketing = pyrkii parantamaan myynti- ja markkinointituloksia keskittymällä asiakkaiden reaktioihin yrityksen nettimarkkinointiin.

ROI = Return Of Investment = investoinnin tuottoprosentti. Tunnusluku ilmaisee kuinka paljon investoinnille saadaan tuottoa.

CPO = Cost - Per - Order = netin mainonnan hinta jaettuna tilausmäärällä. Tämä auttaa selvittämään mainoksen onnistumisen.

GDN = Google Display Network = googlen mainospalvelu joka antaa sinun tehdä mainoksia tekstissä, kuvissa ja videoissa sekä saada ne esille nettisivuille.

Affiliaatti-ohjelmat= Affiliate - Marketing = tulospohjainen markkinointimuoto, jossa maksetaan vain toteutuneesta tavoitteista.

CPM-hinnoiteltu= Cost - Per - Mille = tuhannen näyttökerran hinta. Näyttökertakohtaisesti hinnoiteltuja mainoksia näyttävät mainostajat asettavat haluamansa hinnan 1000 näytetylle mainokselle.


CPA = Cost - Per - Action = Pystytään selvittämään paljonko on ostettua tuotteita mainosta painamalla
Mobiilihaku = käytetään hakukonetta (esim. google) mobiililaitteella.

LTV = Lifetime value: kokonaisvoitto tai tappio joka on arvioitu päälläolevasta asiakassuhteesta.

AOV= Average order value: keskiverto arvo kulutettu jokaista asiakasta kohden.



C2C = kuluttajien välinen kauppa (customer to customer)

Apps = Sovellus



VIP-kaupat =



Massaräätälöinti = yhdistää edullisen ja nopean sarjatuotannon sekä räätälöidyn ja joustavan tilaustuotannon. Pohjautuu lean-periaatteelle jossa on tavoitteena on valmistaa yksilöllisiä tuotteita massatuotannon ominaispiirteitä hyödyntämällä.



PIM= Product Information Management = tarkoittaa työkaluja ja prosesseja, joilla hallitaan tuotteisiin littyviä tietoja pääosin myyntiin ja markkinointiin liittyvää.

PCM = Product Content Management =

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti